PORADNA NA SKLO

ZEPTEJTE SE EXPERTA NA STAVEBNÍ SKLO

Žádost o radu posílejte spolu s fotografiemi a stručným popisem na email kancelar@sazovsky.cz

Prasklé sklo v zimě v odpoledních hodinách – zamítnutá reklamace

Dotaz: Obracím se na Vás, protože mi firma zamítla reklamaci samovolně prasknutého skla v okně (izolační trojsklo, hliníkový rám). Prasklina vznikla na vnitřní tabuli v poledne, kdy v místnosti bylo cca 25 stupňů a venku cca -2 stupně a na okno svítilo slunce. Pod oknem je umístěno otopné těleso. V příloze přikládám foto. Jste schopen mi s tím nějak pomoci, případně myslíte si, že mám právo trvat na reklamaci nebo je to zbytečné?

Pohled z interiéru na vzniklý lom skla

Odpověď: Na první pohled vidím lom skla, který je pravděpodobně vyvolán mechanickým namáháním skla. V zimním období často dochází ke vzniku velkého podtlaku v dutině izolačního skla, který v extrémních případech může dosahovat až 12 kN/m2.

Pokud je sklo navrženo na hraně své únosnosti, tak jakákoliv skrytá vada hrany skal nebo skrytá vada ve hmotě skla způsobí vznik lomu ve skle. Charakteristický povrch lomové plochy a tvar trajektorie lomu skla vždy prozradí, co se ve skle dělo.

100% vám doporučuji zasklení reklamovat a to s předmětem projevení skryté vady skla v závislosti na jeho pravděpodobném poddimenzování vzhledem k místu a účelu použití.

Nechte dodavatele, aby vám poslal statický posudek, ve kterém bude deklarovat, že složení skla je správné a následně řešte, proč došlo ke vzniku lomu.

Dříve, než budete reklamovat vaše sklo, tak si určitě přečtěte článek: Jak reklamovat sklo jako profesionál.

Služby, které vám mohu nabídnout se dají rozdělit do tří kategorií:

  1. Konzultace nad vašimi otázkami a zamítnutí reklamace.
  2. Sepsání odborného vyjádření s pravděpodobnostním analogickým úsudkem příčiny vzniku lomu skla na základě popisu a zaslané fotografie.
  3. Kompletní expertní diagnostický posudek, který si vyžaduje osobní účast na stavbě při demontáži zasklívací lišty nebo celého zasklení.

Ing. Miroslav Sázovský, expert na stavební sklo

Výsledek:

Dobrý den, pan Sazovský,

velice děkuji za odpověď a posouzení na základě fotografie. Firma nejprve reklamaci zamítla a sdělila mi, že na praskliny ve skle se reklamace nevztahuje. Po mém úporném naléhání ve formě argumentace podložené právnickým vyjádřením a negativními recenzemi na internetu, k nám firma vyslala reklamačního technika, který po odstranění těsnící gumy a přítlačné lišty našel cca 10 cm dlouhou vlnitou prasklinu, která byla skrytá pod těsněním v rámu. Tato 10 cm prasklina se pak rozšířila do zasklení, které je viditelné na fotografii.

Prasklina byla tedy nakonec vyhodnocena jako skrytá vada od výroby a reklamaci mi uznali.

Nicméně ještě jednou děkuji za Váš názor a poradenství, které vedete na Vašich stránkách, protože bylo prvním impulzem k tomu, abych se nevzdala při prvním zamítnutí a neodbytně trvala na odborném posouzení.